Vanad Hundid Uues Meedias: Kes Kohaneb ja Kes Komistab?

Uue meedia võidujooks: kuidas säravad Delfi ja Postimees?



    Traditsiooniline meedia on pidanud uute tehnoloogiate kiire arenguga pidevalt kohanema. Kui ajalehtede kuldajastu kuulus trükimeediale, siis tänapäeval on oluline olla nähtav ja mõjukas ka veebis ning sotsiaalmeedias. Eestis on kaks suurt uudisteportaali, Delfi ja Postimees, kes mõlemad on teinud märkimisväärseid edusamme uue meedia omaksvõtmisel. Kuid kas mõlemad on selles võrdselt edukad?


Delfi – uue meedia eesrindlane

Delfi on tuntud oma pideva veebiarenduse ja innovaatiliste lahenduste poolest. See on üks Eesti suurimaid ja külastatavamaid uudisteportaale, mille tugevuseks on:

  • Live-feedid ja otseülekanded – eriti valimistel, spordivõistlustel ja muudel olulistel sündmustel, kus pidev info uuendamine on kriitilise tähtsusega.

  • Mitmekesised formaadid – Delfi kasutab aktiivselt artikleid, podcaste, videoid ja interaktiivseid graafikuid, et pakkuda sisukamat kogemust.

  • Sotsiaalmeedia domineerimine – Delfi Facebooki, Instagrami ja TikToki kontod on pidevas arengus ning suudavad kiiresti reageerida trendidele.

  • Kasutajate kaasamine – kommentaariumid, küsitlused ja interaktiivsed arutelud aitavad hoida lugejaid kaasatuna ja tekitada diskussiooni, eriti suureks argumentiks on lisaks ka kohati avatud kommentaarium kus kohtab nii elutarkust kui ka igapäevast sappi ja musta huumorit.

Delfi oskab uue meedia võimalusi maksimaalselt ära kasutada, pakkudes pidevalt ajakohastatud ja mitmekesist sisu, mis hoiab nende lugejaid haaratuna.


Postimees – tugev, kuid ettevaatlik tegija

Postimees on oma brändi ja pika ajaloo tõttu traditsioonilise ajakirjanduse lipulaev, kuid võrreldes Delfiga on nende uue meedia kasutus pigem tasakaalukas ja mõõdukas. Positiivseteks aspektideks on:

  • Kvaliteetsed otseülekanded ja erisaated – Postimees TV ning erinevad analüüsivormaadid pakuvad süvitsi minevat sisu, mis eristab neid pealiskaudsematest uudisvoogudest.

  • Funktsionaalne ja uuendatud veebikeskkond – Postimees on panustanud mugavamale lugemiskogemusele ja kasutajasõbralikkusele.

  • Tasulise sisu strateegia – Postimees on arendanud tellimismudeleid, et pakkuda kvaliteetset ajakirjandust eksklusiivselt tellijatele.

  • Püsiv sotsiaalmeedia kohalolek – kuigi mitte nii agressiivne ja dünaamiline kui Delfi, hoiab Postimees end siiski nähtaval ja aktiivsena Facebookis ja Twitteris.

  • Käib kaasas uute trendidega - Youtube-s edukalt rakendatud lühivideod on toodud ka Postimehe online leheküljele mis lisab kindlasti atraktiivsust nooremate vaatajate hulgas.


Siiski jääb Postimees mõnes aspektis Delfile alla – näiteks on nende sotsiaalmeedia kaasatus mõnevõrra konservatiivsem ning vähem interaktiivne. Kui Delfi on suunanud suure osa oma fookusest kiirele ja laialdasele levikule, siis Postimees panustab pigem süvitsi minevale ja kvaliteedile orienteeritud sisule.

Kokkuvõte: kes särab rohkem?


Delfi ja Postimees esindavad kahte veidi erinevat lähenemist uue meedia võimalustele.

Delfi on kiire, dünaamiline ja suudab massidesse jõuda tänu pidevalt uuenevale ja mitmekesisele sisule.

Postimees keskendub pigem sügavusele, kvaliteedile ja analüüsile, kuid ei kasuta alati uue meedia võimalusi nii agressiivselt kui Delfi.

Kui rääkida uue meedia täielikust ärakasutamisest ja innovaatilisusest, siis särab Delfi praegu kindlasti eredamalt. Kuid Postimees võib oma põhjalikkuse ja professionaalse ajakirjanduse tasemega kindlustada endale lojaalse lugejaskonna, kelle jaoks kiirus ei ole alati prioriteet.

Lõppkokkuvõttes sõltub võitja määramine lugejast – kas eelistada kiiret ja interaktiivset sisu või süvenevamat ja traditsioonilisemat ajakirjandust?



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Jälgimiskapitalism ja digiaedik Eestis

3 Põnevat IT lahendust

Unustatud modemikõned ja ellujäänud e-kirjad: Pilk Interneti eelajalukku